Praktijksluiting tijdens vakanties

Het is personeel technisch voor ons niet mogelijk om het gehele jaar de praktijk open te houden.

Vanaf najaar 2023 gaan we weer werken met algehele praktijksluiting tijdens de vakanties.

In verband met vakantie is de gehele praktijk gesloten van:

Week 44 : 30 oktober 2023 t/m 5 november 2023

Week 1-2024: 1 januari 2024 t/m 7 januari 2024

Er wordt op werkdagen van 8.00 uur tot 17.00 uur (uitsluitend voor dringende zaken) waargenomen door:

Huisartsenpraktijk Kroevenpoort
Eglantier 1
4707 AA Roosendaal
Tel.: 0165-⁠⁠526655

Na 17.00 uur, in het weekend en op nationale feestdagen wordt er voor dringende zaken waargenomen door:
Huisartsenpost Roosendaal tel.: 0165-530200

 

Praktijksluiting tijdens vakanties2023-10-03T10:13:22+01:00

Medicijntekorten

Helaas worden wij steeds vaker geconfronteerd met medicijntekorten.

Dit is niet fijn voor ons, maar zeker ook niet voor u.

Wij proberen er alles aan te doen u toch te voorzien van de medicatie.

Klik hier voor een filmpje met uitleg over de medicijntekorten.

 

Medicijntekorten2023-07-03T14:48:56+01:00

Aanmelden LSP / Volg je zorg

Goede, veilige en snelle zorg – dat willen we allemaal.
Of je nu chronisch ziek bent, of na een ongelukje op de huisartsenpost komt.
Die goede, veilige en snelle zorg begint met informatie.
Informatie over jouw gezondheid op dat moment.
Want niet alle zorgaanbieders weten waar jij last van hebt (gehad).
Gelukkig kunnen zij belangrijke gegevens over jouw gezondheid met elkaar delen via het Landelijk Schakelpunt (LSP).
Uitwisselen mag alleen als het nodig is voor jouw behandeling en alleen als jij daar toestemming voor hebt gegeven.
Op Volgjezorg kun je jouw toestemming regelen voor de uitwisseling van medische gegevens via het Landelijk Schakelpunt (LSP).
Dat kan voor je huisarts en voor je apotheken. Dan kunnen zij andere zorgaanbieders helpen met informatie voor goede, veilige en snelle zorg aan jou.
Op Volgjezorg kun je ook volgen wat er met jouw medische gegevens gebeurt.
Welke soorten gegevens zijn er gedeeld? Door welke zorgaanbieder(s) zijn deze gegevens bekeken? En wanneer? Zo weet je altijd wat er met je medische gegevens gebeurt.
De toestemming kan op 3 manieren worden gegeven:
  • Optie 1: Zeg het tegen de assistente of huisarts
  • Optie 2: Geef hen een ingevuld toestemmingsformulier
  • Optie 3: Regel het online op Volgjezorg
Lees altijd eerst deze folder voor je toestemming geeft.
Eenvoudig online toestemming geven kan via deze rechtstreekse link: https://persoonlijk.volgjezorg.nl/nl/toestemmingen/agb/01057945
De gegevens van onze praktijk zijn dan al ingevoerd.
Log in met DigiD en volg verder de stappen op de website.
Zodra wij de toestemming binnen hebben, zullen wij deze verwerken in de praktijk.
Meer informatie over het LSP is te vinden op de website van Volgjezorg
Aanmelden LSP / Volg je zorg2023-03-24T12:05:55+01:00

Arts in opleiding tot huisarts vanaf 1 maart 2023

Mevrouw Nicky Teunissen zal vanaf 1 maart 2023 een jaar bij ons in opleiding zijn, omdat zij zich specialiseert tot huisarts.

Zij is afgestudeerd arts en behandelt zelfstandig patiënten.

De opleiding tot huisarts vindt deels plaats bij het Erasmus MC. Het praktijkgedeelte van de opleiding vindt plaats in onze praktijk.

 

Ten behoeve van deze opleiding worden soms video-opnames gemaakt.

Dat gebeurt alleen als u vooraf toestemming geeft.

De opnames worden alleen binnen de opleiding besproken en daarna gewist.

 

Alvast dank voor uw medewerking.

Arts in opleiding tot huisarts vanaf 1 maart 20232023-03-21T14:50:55+01:00

Afhaalautomaat voor uw medicijnen

U kunt uw medicijnen nu ook ophalen via onze afhaalautomaat.

Voordelen van de afhaalautomaat

De automaat is veilig, eenvoudig en 24 uur per dag, 7 dagen per week beschikbaar, dus ook buiten de openingstijden van de apotheek.

U bepaalt zelf het gewenste moment van afhalen, zonder dat u daarvoor moet wachten in de apotheek.

Hoe werkt het?

Aanmelden: 

Onze assistentes zullen actief vragen of u gebruik wilt maken van de afhaalautomaat, u heeft hiervoor een mobiel telefoonnummer nodig.

U kunt uiteraard ook zelf aangeven aan de assistente dat u gebruikt wilt maken van de afhaalautomaat.

Voor medicijnen waarvoor u zelf moet betalen, kunt u gebruik maken van de pinautomaat die in de afhaalautomaat zit.

Ontvangen Afhaalcode: 

U heeft uw medicijnen besteld via MijnGezondheid.net, de assistente of via de receptenlijn.

Op het moment dat uw medicijnen klaar staan in de afhaalautomaat, dan ontvangt u een SMS-bericht met daarin uw afhaalcode.

Uw medicijnen kunt u vanaf dat moment ophalen via de afhaalautomaat.

Let op!: Deze code blijft 72 uur actief. Daarna vervalt de code en worden uw medicijnen uit de afhaalautomaat gehaald.

U dient de medicatie dan af te halen in de apotheek, gedurende de reguliere openingstijden.

Medicijnen afhalen:

De afhaalautomaat bevindt zich aan de buitenzijde van de praktijk in de nieuwe aanbouw. Als u op de parkeerplaats voor het pand staat is dit rechts naast de wachtkamer.

Zorg dat u uw afhaalcode bij de hand heeft.

Volg de instructies op het scherm van de afhaalautomaat.

Na het intoetsen van de afhaalcode drukt u op OK.

Met de afhaalcode kunt u maar één keer het afhaalvak openen (pas op: de klep gaat zwaar open).

Let erop dat u alle medicijnen uit het afhaalvak meeneemt, u bent hier namelijk zelf verantwoordelijk voor.

Wilt u nog een filmpje bekijken hoe het werkt, klik dan hier

Wat kan er niet via de Afhaalautomaat?

De Afhaalautomaat is niet geschikt voor grote verpakkingen en koelkastproducten.

Ook eerste uitgiftes doen wij niet in de afhaalautomaat. Deze staan voor u klaar in de apotheek.

Afhaalautomaat voor uw medicijnen2023-03-28T08:58:33+01:00

Spoedzorg na 17.00 uur, in het weekend en op feestdagen

Wanneer de huisartsenpraktijk dicht is, kun je de huisartsen spoedpost bellen, maar let op!:

De huisartsen spoedpost bel je in de avonden, nachten, weekenden en tijdens feestdagen alleen wanneer je dringend medische zorg nodig hebt. Er is sprake van spoed.

Is er geen sprake van spoed? Dan wacht je tot de volgende werkdag en bel je de eigen huisarts.

Wil jij meer informatie over wanneer je de huisartsenpraktijk belt en wanneer je de huisartsen spoedpost belt?

Neem dan eens een kijkje op deze website, gemaakt door de huisartsenposten in Brabant.

De huisartsen spoedpost in deze regio is: Huisartsenposten West-Brabant

Spoedzorg na 17.00 uur, in het weekend en op feestdagen2023-03-21T14:50:00+01:00

Drukte aan de telefoon / online contact

Wij ervaren dat het steeds drukker wordt aan de telefoon.

Samen kunnen we ervoor zorgen dat dit minder wordt.

– Maandag en vrijdag zijn altijd erg drukke dagen met telefoontjes.

Indien u een niet dringende vraag heeft, verzoeken wij u op een andere dag te bellen.

– Probeer de gesprekken zo kort mogelijk te houden.

– Bel op de juiste tijd. De beltijden staan vermeld op de startpagina van onze website.

U kunt ook online contact met ons opnemen via MijnGezondheid.net , dit kan 24 uur per dag 7 dagen per week.

Om gebruik te maken van MijnGezondheid.net dient u eerst in te loggen met uw DigiD. Een uitgebreide beschrijving staat op deze website onder het tabblad MijnGezondheid.net

Drukte aan de telefoon / online contact2023-03-21T14:49:42+01:00

Wijziging diagnostiek in de praktijk

Belangrijke informatie als u bloed laat prikken of bijvoorbeeld urine laat onderzoeken.

Bent u verzekerd bij Zilveren Kruis, De Friesland, Interpolis, FBTO, Pro Life of ZieZo, dan:

  • Krijgt u binnenkort een rekening van Stichting SofaLab voor (bloed)onderzoek.
  • De rekening dient u binnen 30 dagen te betalen.
  • De rekening kunt u doorsturen naar uw zorgverzekeraar.
  • Uw zorgverzekeraar maakt vervolgens het bedrag aan u over of verrekent dit met uw eigen risico.

Vragen over deze rekening?

Om uw huisartsenpraktijk te ontlasten verzoeken wij u, om uw vragen te mailen naar: vragen@labfactuur.nl

U kunt ook bellen met onze Servicedesk via 088 – 488 04 22.  Bereikbaar op maandag en donderdag van 9.00 uur tot 17.00 uur.

Wijziging diagnostiek in de praktijk2023-03-21T14:49:13+01:00

Preferentiebeleid

Steeds meer zorgverzekeraars voeren een preferentiebeleid.

Bij meerdere geneesmiddelen met dezelfde werkzame stof mag de zorgverzekeraar bepalen welke variant hij vergoedt. Dit is het preferentiebeleid. De zorgverzekeraar vergoedt dan alleen dit specifieke merk aan hun verzekerden. Dat is voor u in principe niet erg, omdat het voorkeursmedicijn dezelfde werkzame stof bevat en daardoor net zo goed is. Meestal kost het u ook nog eens minder (eigen risico).

De apotheek moet het merk leveren dat de zorgverzekeraar wilt, anders krijgt u als patiënt het niet vergoed. Wij hebben hier helaas geen invloed op. Alleen in zeer uitzonderlijke gevallen maakt de zorgverzekeraar een uitzondering, maar alleen als dit strikt medisch noodzakelijk is en u al andere merken heeft geprobeerd. Dit kunt u dan met de dokter bespreken.

Als er geen medische noodzaak is om het andere merk te gebruiken, maar u wilt dit toch, dan moet u dit zelf betalen (direct aan de balie). U krijgt achteraf géén vergoeding van uw verzekeraar, ook niet het bedrag wat u vergoed zou krijgen voor het voorkeursmedicijn. Helaas zijn medewerkers van een zorgverzekeraar hier niet altijd goed van op de hoogte en vertellen ze u mogelijk iets anders. Wij willen u graag goed informeren om teleurstelling achteraf te voorkomen.

Als u het niet eens bent met het beleid van uw zorgverzekeraar, verzoeken wij u contact met hen op te nemen, of u (volgend jaar) te verzekeren bij een andere zorgverzekeraar.

Per 1 mei 2021 voert ook CZ een preferentiebeleid in. Bent u verzekerd bij CZ? Dan krijgt u na 1 mei mogelijk een ander merk medicijnen dan u gewend was. Op deze pagina legt CZ uit wat hun voorkeursbeleid voor u betekent.

Preferentiebeleid2023-03-28T09:21:44+01:00

Nieuwe telefooncentrale

We hebben sinds 17-3-2021 een nieuwe telefooncentrale.

Het keuzemenu is gewijzigd, luister het keuzemenu daarom helemaal af.

– Voor vragen over medicatie, kunt u nu direct kiezen voor contact met de apothekersassistente.

– Indien u arts of zorgverlener bent en belt voor intercollegiaal overleg heeft u ook een aparte keuzemogelijkheid.

 

Nieuwe telefooncentrale2023-03-21T14:46:06+01:00
Ga naar de bovenkant