Coronavirus
Duidelijke informatie vindt u ook op: www.thuisarts.nl en https://overvaccineren.nl/nl
Twijfelt u nog over het vaccineren kijk dan eens op: https://twijfeltelefoon.nl/
Koorts en/of luchtwegklachten
Heeft u koorts en/of luchtwegklachten en wilt u een afspraak maken?
Wij vragen u:
– Doe voor de afspraak thuis een zelftest en kom alleen naar de praktijk indien deze negatief is. Bij een positieve uitslag belt u de assistente, zij zal het verdere beleid met u bespreken.
LET OP: voor luchtwegklachten altijd naar de assistente bellen voor een afspraak!
Niet zelf inplannen via MijnGezondheid.net
Coronatesten door GGD
In de meeste gevallen hoeft u niet meer getest te worden door de GGD, maar volstaat een zelftest.
Kijk op deze pagina om te kijken of u een afspraak moet maken bij de GGD.
Bel 0800-1202 om een afspraak te maken voor een test bij de GGD (houd uw BSN nummer bij de hand). Het telefoonnummer is gratis en zeven dagen per week bereikbaar van 08.00 uur tot 20.00 uur.
Andere vragen over het coronavirus? Bel dan naar 0800-1351
Let op: Behoort u tot een risicogroep of bent u ernstig ziek? Heeft u bijvoorbeeld hoge koorts of bent u benauwd? Bel uw huisarts, of de huisartsenpost. Bel bij een levensbedreigende situatie altijd 112.
Algemene vragen
Indien u vragen heeft betreffende de coronavaccinatie, klik dan op onderstaande link:
Ook kunt u contact opnemen met het speciale publieksnummer voor al uw vragen: ☎0800-1351 (ma-vr. van 8.00 tot 18.00 uur),
Het coronavaccin wat doet dit? Klik op de onderstaande link voor een duidelijk filmpje:

Overige maatregelen in onze praktijk
– Kom NIET zonder overleg met de assistente naar de praktijk met verkoudheidsklachten ( zoals loopneus, niezen, hoesten, keelpijn, verhoging of koorts ), ook niet voor het afhalen van medicatie!
– Het is ook mogelijk om een E-Consult aan te vragen via Mijngezondheid.net, ook kunt u via deze website zelf een afspraak inplannen (zie voor meer informatie tabblad MijnGezondheid.net ).
– Het is de drukker aan de telefoon, dit zorgt voor een langere wachttijd, wij vragen uw begrip hiervoor (zie ook tabblad nieuws).
– Kom op tijd naar de afspraak, maar niet te vroeg (5 minuten voor de afspraak aanwezig), dit om drukte in de wachtkamer te voorkomen. Bent u vroeger aanwezig, wacht dan in de auto of bij mooi weer buiten. Indien er al iemand in de wachtkamer zit, hou dan minimaal 1,5 meter afstand.
– Bent u moeilijk ter been of ouder dan 75 jaar en is het niet mogelijk om de medicatie zelf op te halen of op te laten halen, neem dan contact op met de apothekersassistente. De medicatie kan dan eventueel bij u thuisbezorgd worden. Er wordt alleen op donderdagochtend bezorgd.
– Woont u in België dan dient u zelf de medicatie op te (laten) halen.
– Wij verkopen GEEN mondkapjes en handschoenen. U kunt niet medische artikelen kopen via internet en bij diverse drogisterijen en warenhuizen.
Boosterprikken
U kunt heel veel informatie lezen op de onderstaande websites:
https://ggdghor.nl/veelgestelde-vragen-boostervaccinatie/
Heeft u na het lezen nog vragen dan verzoeken wij u contact op te nemen met het landelijk informatie centrum: ☎ 0800 1351 (ma-vr. van 8.00 tot 18.00 uur).
Vaccinatiebewijs
Dan kunt u terecht op de website CoronaCheck.nl of de app CoronaCheck op uw smartphone. U kunt daar zelf direct uw vaccinatiebewijs regelen.
Heeft u hulp nodig bij het gebruik van de corona website of app? Neem dan contact op met de Rijksoverheid. U belt dan naar ☎0031-247247247. Daar zitten mensen klaar om u te helpen, ook als u zelf geen computer heeft.
Heeft u CoronaCheck.nl geprobeerd, maar is uw vaccinatiebewijs daar niet te vinden? Alleen als u door onze huisartsenpraktijk volledig bent gevaccineerd, kunnen wij u mogelijk helpen.
Rijkoverheid heeft ook een aparte website voor vaccinatiebewijzen: klik hier